2009. december 2.

Székely Karácsony



Székely Karácsony

Szélyes Sándor


Hóba temetkezett csíki havasokon,

Áron - egymagában – fenn a Magaslaton...

-Uram, - fohászkodik – Fiad megszületett,

Karácsony este van... hogyha megteheted.

Te, aki rendezed est a nagyvilágot

Juttsaa nekünk is egy kis boldogságot. –

-Hallottalak Áron, de nem mondtak kinek?

-A népemnek, Uram, szegény székelyeknek. –

Az Úr kicsit hallgat, majd így szól: Te Áron!

Jókedvemben kaptál... legyen úgy, nem bánom.

De még mielőtt a kérest teljesítem

Valamit meg kéne magyarázni nekem:

Én a székelyekről hallottam eleget.

Mondtak már rólatok hideget, meleget...

Tudom – hívők vagytok – sokat imádkoztok,

De szidásomban is világelsők vagytok.

Hallom, magatok székelynek valljátok,

S kiválasztott népem neveit hordjátok:

Áron, Ábel, Mózes, Dániel és Dávid,

Az egész Biblia – vissza Ábrahámig...

Ha jól meggondolom, szinte már úgy vélem

Hogy Csicsó – Názáret s Ditró – Jeruzsálem.

Aztán – ha jól értem – magyar a beszéded

S mégis a székelyek boldogságát kéred...

Miféle náció ha a nyelve magyar?

-Ó, Uram – szól Áron – a székely is magyar

Csak egy kicsivel több. Igaz nem sokkal,

De több! Legalább úgy három vagy négy fokkal.

Ott állt a sok fenyő keményen, vigyázzban,

Gyertyák pislákoltak ezer csíki házban,

Megkondult Csíksomlyó máriás harangja,

S szilíd korholással szólott az Úr hangja:

-Jól van Áron fiam, és most tartsunk rendet!

Ez a ‚kicsivel több’ megmagyaráz mindent.

Én megértettelek, és most értsd meg te is:

Kicsit ezért több a szenvedésetek is. -


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése